Chiquita – The Breakfast

  • Onze uitdaging: De consumptie van bananen vergroten
  • Challenge accepted: Van Bavel wilde een positieve gewoonte creëren, waarbij een banaan een vast onderdeel zou worden van het dagelijkse consumptiepatroon.

Hoe pakten we dat aan?

We organiseerden een gezamenlijke brainstorm waarbij we verschillende ideeën naast mekaar legden. We vertrokken vanuit het idee dat bananen lekker en gezond en langdurig energie geven. Kortom: bananen zijn ideaal om de dag mee te starten!

Wij wilden mensen al van bij het ontbijt wijzen op de positieve aspecten van bananen: lekker, gemakkelijk en heel gezond. Om deze associatie aan te wakkeren, besloten we de ontbijttafel aan te kleden in een bananen thema.

We stelden een aantal producten voor die de consument inspireren om bananen te gebruiken tijdens het ontbijt.

  • Een mok: ideaal om een smoothie of een breakfastbowl uit te eten
  • Een ontbijtkom: perfect voor yoghurt met ontbijtgranen én verse banaan
  • Placemats: Een vrolijke noot om de ontbijttafel op te fleuren en consumenten te herinneren aan bananen
  • Een brooddoos: ideaal voor een ontbijt on the go

Als extra eyecatcher item, creëerden we op maat van Chiquita een toaster die het logo in een stukje toast brandt. Deze toaster staat niet alleen leuk op elk aanrecht, een toast met logo is ook heel origineel en inspireert mensen om naar een banaan te grijpen. Een origineel, lekker en gezond ontbijt verzekerd.

Deze campagne werd een enorm succes en zorgde voor een stijging in de verkoopcijfers van bananen. Door bananen te integreren in het ontbijt, bekijken mensen bananen nu als vast onderdeel van een evenwichtig ontbijt en niet enkel als tussendoortje.

Benieuwd wat Van Bavel voor jouw onderneming kan betekenen?

Contacteer ons
+32 476 86 26 29 Only during the weekdays from 9 am – 5 pm