+32(0)3 443 97 70
info@vanbavel.be

My account

Terms & Conditions

ALGEMENE VERKOOPS- EN FACTUURVOORWAARDEN
 
1. De hieronder vermelde algemene voorwaarden, alsook de bijzondere voorwaarden, worden verondersteld aanvaard te zijn door de koper zelfs indien zij in tegenspraak zijn met zijn algemene of bijzondere contractvoorwaarden. 
2. Behoudens afwijkende overeenkomst, worden onze leverings- en/of uitvoeringstermijnen slechts als richtlijn en zonder enige verbintenis opgegeven, zodat een vertraging in levering en/ of uitvoering – om welke oorzaak ook – geen aanleiding kan geven tot betaling van enige schadevergoeding, noch ontbinding van de overeenkomst. 
3. Wanneer wij ten gevolge van overmacht (staking, lock-out, oproer, oorlog, epidemie, schaarste aan transport, handenarbeid, bevoorradingsmoeilijkheden enz.) in de onmogelijkheid verkeren de overeenkomst uit te voeren, behouden wij ons het recht voor de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel deze te beëindigen zonder dat hiervoor enige schadevergoeding kan geëist worden. 
4. Iedere vertraging ivm de levering, te wijten aan de koper, machtigt ons de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel de verkochte goederen te factureren en deze in onze magazijnen ter beschikking van de koper te houden. 
5. Prijsoffertes zijn gebaseerd op de waarden van de lonen en materialen op het tijdstip van het aanbod, met dien te verstaan dat wij gerechtigd zijn de overeengekomen prijzen te herzien in evenredigheid met een gebeurlijke stijging van de loon- en materiaalkost. Elke offerte is eveneens ondeelbaar en vervangt elke voorgaande. 
6. De opgegeven prijzen worden steeds berekend ex. BTW en ‘vertrek ons magazijn’. 
7. Behoudens afwijkende overeenkomst worden de goederen altijd verzonden op risico, in naam, voor rekening en op kosten van de koper, hierin begrepen de gebeurlijke rechten en taksen die steeds ten laste van de koper blijven. 
8. Om geldig te zijn, moet elke klacht ons schriftelijk toe te komen binnen de 8 dagen na datum van factuur of van levering. 
9. Onze aanvaarding van een annulatie van een bestelling kan enkel blijken uit een schriftelijke bevestiging onzentwege. 
10. Voorwaarden tot betaling:  
- onze facturen zijn contant betaalbaar
- behoudens afwijkende overeenkomst zijn onze facturen steeds betaalbaar op onze maatschappelijke zetel zoals gepubliceerd in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad. Deze betalingswijze wordt door het eventueel uitgeven van wissels of kwijtingen niet veranderd. 
- bij ontstentenis van betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling een verwijlintrest van 12% per jaar verschuldigd, onverminderd een verhoging van 10% op de openstaande bedragen ten titel van forfaitaire schadevergoeding.  
- de niet-betaling op de vervaldag verleent ons het recht alle lopende bestellingen zonder verwittiging op te schorten en de geleverde goederen zonder enige gerechtelijke tussenkomst terug te halen, waartoe de koper ons de onherroepelijke toelating geeft. 
- Zolang de geleverde goederen niet volledig worden betaald, blijven deze eigendom  en rust het risico op de koper. 
- Een onvolledige levering rechtvaardigt geen weigering van betaling van de reeds geleverde goederen. 
11. Bij betwisting zijn enkel de Rechtbanken van Antwerpen bevoegd. 
12. Onze overeenkomsten worden steeds beheerst door het Belgisch recht.
 
CONDITIONS DE VENTE ET DE PAIEMENT
 
1. Nos conditions générales, stipulées ci-après, ainsi que nos conditions particulières, sont sensées être acceptées par l’acheteur, même si elles sont en contradiction avec ses propres conditions contractuelles, générales our particulières. 
2. Sauf stipulation contractuelle contraire, les délais de livraison et d’exécution mentionnés par nous, ne nous engagent en rien et nous n’acceptons aucune responsabilité pour tout prejudice resultant d’un retard de livraison. De même, telle situation ne pourra jamais donner lieu à une résiliation de vente, quelle que soit la cause du retard. 
3. En cas de cause de force majeure (grève, lock-out, soulèvement, guerre, épidémie, manque de transport, manutention ou difficultés d’approvisionnement), nous sommes dans l’impos sibilité d’exécuter le contrat, nous nous réservons le droit, soit de suspendre son execution, soit d’y metre fin, sans que l’on puisse nous réclamer de dédommagement. 
4. Tout retard de livraison, causé par l’acheteur, nous autorise soit à suspendre l’exécution du contrat, soit à facturer les articles vendus, en les gardant en magasin à la disposition de l’acheteur. 
5. Nos offres de prix (devis) sont basées sur le coût actuel des salaires et celui des matériaux tel qu’I s’applique lors de l’offre, ce qui nous autorise à revoir les prix convenus en fonction et au pro rata de l’augmentation éventuelle des salaires et des materiaux. Chaque offre est de plus indivisible et remplace toute précédente. 
6. Nos prix sont toujours calculés horsTVA et départ magasin. 
7. Sauf stipulation contraire contractuelle, les marchandises voyagent au risque, au nom, pour compte et aux frais de l’acheteur, y compris les droits et taxes éventuels. 
8. Toute plainte doit, afin d’être valable, nous parvenir par écrit endéans les 8 jours de la date de la facture ou de la livraison. 
9. L’acceptation d’une annulation de commande doit résulter d’une confirmation écrite de notre part. 
10. Modalités de paiement: 
- nos factures sont payables au comptant. 
- sauf stipulation contraire, nos factures sont toujours payables à notre siege social, tel qu’il a été publié aux Annexes du Moniteur Belge. Ce mode de paiement ne peut changer par l’émission éventuelle de traites ou de quittances. 
- en cas de non-paiement à la date d’échéance, il nous est dû de plein droit et sans mise en demeure au préalable, un intérêt moratoire de 12% par an, outre d’augmentation de 10% sur les montants non-réglés et ce à titre d’indemnité forfaitaire. 
- le non-paiement à l’échéance nous donne le droit de suspendre toutes les commandes courantes sans avertissement préalable ou de reprendre les merchandises, ceci sans intervention judiciaire, sur quoi l’acheteur nous donne par la présente, autorisation irrevocable. 
- aussi longtemps que les merchandises livrées restent impayées, elles restent notre propriété aux risques de l’acheteur 
11. En cas de contestation, seuls les tribunaux d’Anvers sont compétents.
12. Nos conventions sont régies par le droit belge.
 
GENERAL TERMS AND CONDITIONS
 
1. The general terms and conditions mentioned below, as well as any particular terms, are assumed to be accepted by the buyer, even if such general terms and conditions or particular terms conflict with the general or particular terms and conditions from the buyer. 
2. Despite contractual derogation, our deadlines for delivery and performance are given as mere guidelines and are not legally binding. Delays in delivery and/or performance – for whatever cause -  do not give rise to an obligation to indemnify the buyer, nor does it entitle the buyer to cancel or legally cancel the agreement. 
3. When it is impossible for us to perform the agreement as a result of force majeure (strike, lock-out, revolt, war, epidemic, shortage of transport or man labour, problems of supply), we have the right to suspend the performance of the agreement as well as the right to terminate the agreement. 
4. Each delay in delivery, due to the buyer, grants us the right, either to suspend the performance of the agreement, or to invoice the goods sold and to hold those goods at the disposal of the buyer at our warehouse. 
5. All offers based on the level of wages and the cost of materials, as applicable on the moment the offers are made, it being understood that we are entitled to alter the prices agreed upon proportionally, in the event of possible increases of the level of wages and the cost of materials. In addition, each offer is undividable and replaces all previous ones. 
6. All prices given are exclusive of VAT and ex-works. 
7. Save contractual derogation, goods are shipped on the buyer’s risk, on its behalf and for its account. All costs related to shipping, including possible taxes, are borne by the buyer. 
8. In order to be valid, complaints have to reach us in writing and complaints should be received within 8 days as of the invoice date or the delivery date. 
9. Our acceptance of the cancellation of an order by the buyer is evidenced by a written confirmation from our side. 
10. Terms of payment: 
- our invoices are payable in cash 
- save contractual derogation, all our invoices are payable at our statutory office as published in the Annexes of the Belgian State Gazette. This modality is not altered by the emission of bills of exchange, nor by us giving receipt. 
- non—payment on the date of maturity, triggers an interest of 12% per year, due by law and without any formal notice. In addition, a 10% increase will be applied on all amounts outstanding by way of contract indemnification 
- non-payment on the date of maturity grants us the right to suspend all pending orders without notification and to take back all goods delivered for which the buyer grants his irrevocable authorisation, excluding the necessity for us to obtain a judgement in that respect. 
- as long as the delivered goods are not fully paid for, they remain our property, however the risk for the goods is with the buyer. 
- an incomplete delivery does not justify a refusal to pay for the goods already delivered 
- in the event of disputes, only the courts of Antwerp are competent 
- the agreement is governed by Belgian law

Back to top